Tuesday, April 28, 2015

Seară de primăvară

Văzduhul se frământă în asfințit de soare -
În palida văpaie norii aduc răcoare;
Un vuiet se aude și timpul amuțeste -
Printre clipele serii o rază se ivește.

Când pețitorul nopții te-alintă pe la gene
Mi te privesc iubită îndelung, aieve,
Îmi las privirea hulpav să despoaie
Ale mele gânduri vrăjbite de văpaie.

Mi te cuprind în gânduri cu ardoare
Și te dezmierd sub clar de stele,
Simt cum lumina din ceruri se pogoare
În odaia incălzită de-o simplă lumânare.

Vântul lovește strașnic în ferestre
Trezind din reveerie a mea gândire,
Tresar fără de vrere și te țin aproape
Până-n târziu, în plinul miez de noapte.

Deschid ochii, cerul clar în razele de lună -
Încerc s-adorm dar clipele încet s-adună,
Încerc a te privi și îți ascult suflarea,
Chipul tău îmi îndulcește așteptarea...

Adorm într-un târziu și știu iubită
Că noua dimineață veni-va însorită;
E pace acum în suflet și în ceruri -
Visu-i senin că mi te am alături.

No comments: